HanseCamping

HanseCamping Bremen

Køreturen til fra Kruså til Bremen gik godt og er kun på 275 km. Vi mødte ikke et eneste vejarbejde. Vel ankommet til Camping am Stadtwaldsee (Nu hedder den HanseCamping) fik vi hurtigt rullet markisen ud og gjort klar med alt vores habengut.

Pladsen er god med gode reelle pladser. Da den ligger nær motorvejen, kan den naturligvis høres. Der er meget høflig betjening i receptionen og der er et meget lille udvalg af de mest nødvendige varer. Der kan bestilles morgenbrød, hvilket vi dog ikke benyttedes os af. Der er en forholdsvis ny toiletbygning med fri bad og der er rent og pænt. Ved siden af receptionen ligger der en café-restaurant med hyggelige borde lige ned til søen. Denne nåede vi dog heller ikke at prøve, da vi havde travlt med at komme ind til centrum. Der ligger et mindre Edeka supermarked 2 km fra pladsen (brug GPS)

Den første dag gik vi de ca. 7 km ind til Bremen centrum. Turen foregik gennem en skøn park med søer og kanaler. Der var meget blandet vegetation og det gør den helt speciel. Vi passerede en badesø, hvor den ene del var til nudister, det opdagede vi dog ikke i starten, men stod bare og kiggede ind over de soldyrkende mennesker. På et tidspunkt synes Hanne dog at en kvindes bikini var lige lovlig hudfarvet og så gik det langsom op for os at det kun var for nudister. Nudistskiltet var gemt lidt af vejen og til at overse.

Lidt længere henne var søen til almindelig påklædt soldyrkning og badning i søen. Vandet blev lige afprøvet med fødderne og det var en ok temperatur. Hele området er som skabt til gå-og cykelture. Vi fortsatte gennem parken og nåede efter 1 ¼ time til byen. Turen var lidt længere end vi troede ca 7 km, men hva’, vi er jo på ferie så vi har masser af tid ;)

Byen er stor, kan dog traves igennem på en dag, hvis man ikke skal afprøve alt for mange af de utallige shoppingmuligheder der er. Ved kanalen Weser ligger der mange hyggelig steder hvor man kan spise frokost eller nyde noget koldt at drikke.

Bydelen Schoonp er en samling af små stræder og hyggelige huse og et besøg værd.

Dagen efter tog vi turen til byen med bussen. Den holder lige uden for campingpladsen og vi købte en dagsbillet til 8,30 €, den gælder for 2 voksne og 4 børn. Der skal skiftes fra bus til skinnebus en enkelt gang.

Byen er som andre tyske storbyer, dog lidt hyggeligere pga promenaden langs vandet og små hyggelige huse i den gamle del af byen.

Om aftenen blev der pakket og gjort klar til at køre til Amsterdam den næste dag.