Camping International Maisons

Camping International Maisons Laffittet

Turen fra Normandiet til Camping International Maisons-Laffitte ved Paris var kun på 237 km, så det tog kun 2,5 time.

Det var ikke den bedste modtagelse vi fik. Det første vi fik at vide af en lettere negativ ung pige, var at vi kom for tidligt. Vi undskyldte og spurgte hvornår vi så måtte tjekke ind. Det måtte vi efter kl 12 (kl var 11:55). Hun oplyste os dog om at vi var heldige, da vores plads allerede var klar.

Vi havde bestilt plads ned til Seinen i meget god tid hjemmefra og havde fået bekræftelse på dette, men fik anvist en plads nede bagi. Vi fik ingen forklaring om hvorfor vi ikke fik vores bestilte plads, hun rystede bare på hovedet og begyndte at vise os et kort der viste vejen til Paris, hvis vi skulle besøge byen. Inden vi forlod receptionen, brød en anden kollega ind og forklarede at den plads vi skulle have haft, var mudret pga regn. Se det var noget vi kunne forholde os til, i stedet for en total afvisning. Senere da vi gik en tur på pladsen, var der ledige pladser ved floden, så vi gik igen i receptionen, hvor der sad en anden . Vi spurgte om vi kunne flytte plads, men nogle af dem var reserveret, andre kunne ikke benyttes, hvorfor forstod vi ikke, hvilket dog også var meget mærkeligt, da der 3 timer senere lå nogen.

Nå men, selve pladsen synes vi er kedelig. Bad/toilet er rigtig pænt og der er konstant rengøring. Der ligger en butik med det man skal bruge, samt en cafe/restaurant, som vi dog ikke fik afprøvet.

Området omkring campingpladsen kan anbefales til cykling. Vi tog en af dagene på tur langs Seinen. Vi drejede til venstre da vi kom ud af pladsen og der var en fin asfaltsti i starten. Derefter kom en grusvej og lidt efter nåede vi til en mark. Den gik vi gladelig i kanten af og fik set på de forskellige afgrøder. Et stykke derudaf fortrød vi. Det begyndte at blive mudret og marken var længere end vi troede. Vi holdt dog ud og kom frem til en skov som vi kørte igennem for til sidst at nå frem til en landevej som vi tog det sidste stykke til vi fandt Seinen igen og holdte et velfortjent hvil. Efter pit-stop kørte vi gennem en by og fandt en bro som blev krydset og der var den fineste cykelsti langs Seinen. Den blev fulgt hele vejen hjem.

Paris en nem at komme til med tog. Max 1 km fra campingpladsen ligger stationen. Der købte vi en dagsbillet til ca 11€ pr. per. og i løbet af 25 min stod vi i Paris.

Vi tog til Paris i to af dagene.

Den ene dag fik vi set Sacré Coeur, Notre Dame, Triumfbuen, Louvre (udefra), Champs-Élysées, spist Berthillon is og hyggetravet rundt i Paris.

Den anden dag fik vi besøgt Eiffeltårnet. Vi stod i kø i 45 min til første security-tjek, hvilket er hurtigt. Vores danske naboer på campingpladsen havde stået i kø 2 timer dagen før. At vi var hurtigt fremme skyldes måske at der lige havde været en bombetrussel mod Eiffeltårnet lige inden vi kom og det hele havde været ryddet. Det er en fuldstændig fantastisk oplevelse at stige til tops i Eiffeltårnet, sikke dog en udsigt. Vi var helt oppe og der var en fuldstændig klar sigtbarhed, så vi fik det hele med. Efter nedstigningen gik vi til den smukke Luxemburghave, hvor der er smukt og en god atmosfære.

Latinerkvarteret blev besøgt og vi spiste en god middag på en rigtig dejlig restaurant. Aftenen blev afsluttet med en sejltur på Seinen. Total smuk oplevelse, især at se Eiffeltårnet oplyst.

Det er bestemt ikke sidste gang vi skal til Paris.

Det er meget nemt at finde rundt i Paris. Metro/tog hænger sammen og der er gode kort over dem begge. På Maison Lafitte stationen fik vi en folder der viste, hvilket tog/metro vi skulle tage hvis vi ville se fx Eiffeltårnet etc….