Feldberg Camping

Mandag d. 15-08

Afgang fra campingpladsen kl. 1000 mod Fanø og Feldberg Camping. Jeg blev ført ud af små bugtende veje indtil jeg kom til motorvejen efter ca. 40 min. Kørsel som førte mig resten af vejen til Esbjerg og Fanø færgen. Jeg var ved færgen ca. kl. 1200. Kl. 1230 ankom jeg til campingpladsen.

Receptionen havde lukket og åbnede først igen kl. 1400. Efter ca. en halv time kom camping fatter forbi og sagde at jeg bare kunne køre ind og finde mig en plads, så kunne jeg bare komme forbi når jeg var klar til det.

Det var en hyggelig lille plads med gode sanitære forhold. Der er inge butik på pladsen og der kan ikke bestilles morgenbrød. Til gengæld ligger der et mini supermarked 100 m. fra pladsen med frisk morgenbrød. Lige uden for pladsen ligger der en pub hvor man kan få slukket tørsten.

Da jeg havde fået opsat campingvognen nydt ankomst øllen gik jeg en tur ned til stranden som ligger 600 m. fra campingpladsen. Da jeg kom ned til stranden var man ved at hive de mange sjove drager ned. Jeg var der ca. en halv time inde det var til at gå tilbage og lave aftensmad.

Tirsdag d. 16-08

I dag tog jeg cyklen og kørte ind til Nordby og videre ud til den bunkre der ligger på nord Fanø, en tur på ca. 5 km.

Efter at havde set bunker anlægget blev det tid til frokost. Jeg kørte til Fanø Krogaard. Her bestilte jeg den lokale egens ret Bakskuld som bestod af røget saltstegte fisk med rugbrød til. Det hele blev skyllet ned med en lokal øl.

Bagefter kørte jeg til Fanø Bad hvor jeg kørte langs stranden til Rindby Strand. Her var der igen sat en del sjove drager op.

Tilbage igen fik jeg kun pustede kortvarigt ud ing jeg fik besøg af to fastligger (Hanne og Svend).

Onsdag d. 17-08

I dag skulle jeg på besøg hos min moster og onkel som bor i Esbjerg. Jeg tog cyklen. Jeg var også blevet inviteret på en øl i Esbjerg på Frandsens Fabrik af Svend. Her mødte jeg min kusine. Der er et rigtig hyggeligt sted.

Efter en øl var det til at køre hjem til min moster og onkel hvor der blev serveret kaffe og en rigtig god æblekage. Da jeg havde været der et par timer var det afsted igen.

Så var det ved at være tid til aftensmaden. Den nød jeg også i Esbjerg samme ned Hanne og Svend på Brasseriet Hotel Brittania. Efter en rigtig hyggelig tur til Esbjerg fik turen imod Fanø igen.

Torsdag d. 18-08

Dagens cykeltur gik til Sønderho med et smut ind forbi en Skovlejeplads, hvor der var en del figurer skåret ud i træ. Figurerne er skåret ud med motorsav. Temaet for disse figurer er H.C. Andersen.

Sønderho er en hyggelig lille by net stråtækte huse og et par hyggelige spisesteder. Turen var på 26 km. I alt.

Fredag d. 19-08

Turen i dag gik til Fanø bryghus hvor jeg nød en dejlig øl sammen med et par fastlægger fra campingpladsen. Resten af dagen gik med at læse.

Lørdag d. 20-08

Det regnede det meste af dagen så den gik med at læse.

Søndag d. 21-08

Min kusine og fætter kom på besøg, den havde morgenmad med. Vi kørte et smut til Sønderho, hvor der var et lille loppemarked.

Efter besøget var det tid til at pakke teltet ned mens det var tørt.