DCU-Camping Vesterhav

En lille ren og pæn plads tæt ved havet ca. 100 m. Gode tilkørselsforhold. Flinke værter er godt til at fortælle om området. Sanitetsbygningen er ren og pæn men slidt. Der kan bestilles morgenmad.

Torsdag d. 03-08

Den første dag på ferien starter med en dejlig morgenmad hos min bror. Campingvognen har stået natten over hos ham til opladning.

Kl. 0750 kørte jeg imod DCU Camping Vesterhav, hvor jeg ankom kl. 1245. Turen til campingpladsen vare ikke særlig opmuntrende. Det regnede lige fra jeg startede til jeg ankom til pladsen.

Da jeg ankom til pladsen overvejede jeg om jeg havde lyst til at slå forteltet op i regnvejr. Efter jeg havde sat vognen på plads holdt det op med at regne og så var det bare om at få telte op. Det holdt tørt resten af dagen og den gik med at hygge ved CV.

Fredag d. 04-08

Regn og blæst præger dagen så der bliver kun læst og handlet.

Lørdag d. 05-08

Dagen startede som den sluttede med regn og blæst. Lige som jeg troede at det blev en dag lige som fredag klarede vejret op. Så var den om at få pakket cyklen og komme afsted til Thyborøn. Det var en dejlig tur på ca. 12 km. På en fin cykelsti/gangsti langs indersiden af klitterne til Vesterhavet.

I Thyborøn så jeg Sea War Museum Jutland, hvor udstillingen især handler om søkrigen i Nordsøen under 1. Verdenskrig. Et museum jeg godt kan anbefale.

Efter en tur rundt på havnen og byen vendte jeg næsen mod campingpladsen men en kort pause ved en lille strand lige ved byen. Det ble til en tur på i alt 30 km.

Søndag d. 06-08

Dagen i dag har være den eneste dag hvor det ikke har regnet, men det har blæst en del. Hænd under eftermiddagen løjede vinden af.

Fik en nabo i dage der også camperet alene. Det viser sig at det er første gang han camper. Han fik hjælp og vejledning i at sætte solsejl op. Han fik også nogle af min pløkker da han kun havde de runde pløkker og de vil ikke holde med den vin der er ved Vesterhavet.

Vi så kvindernes EM finalekamp med Holland. De spillede en god kamp selvom de tabte.

Mandag d. 07-08

Dagens vejr. Regn og blæst. Hyggedag ved campingvognen samt medpakning af det indvendige af teltet.