Nørre Lyngvig Camping

Stor campingplads hvor der er meget forskel fra område til område. Der er noget for enhver smag af standpladser. Pladsen og servicebygningerne er rene og pæne.

Tirsdag d. 08-08

Nedtagning af fortelt.

Afgang til ny campingplads. Det var en flot tur på 73 km langs vestkysten som tog 75 min. Jeg ankom til campingpladsen kl. 1035, hvor jeg skulle mødes med en anden. Fik efter megen snakken og en halv øl sat forteltet op. Derefter gik turen til Hvide Sande for at handle.

Hen på aften begyndte det at blæse og regne. Teltet begyndte at klappe sammen. Der var ikke meget luft i kanalerne, så var det ud i regnen for at pumpe teltet op og finde ud af hvorfor det tabte luft. Fandt hurtigt fejlen. Havde glemt at sætte proppen på der hvor man pumper luft i.

Onsdag d. 09-08

Jan min nabo lavede hjemmebagt morgenmad til os på sin bage maskine (Måske skulle man eje en sådan).

Efter morgenmaden gik jeg en tur ned til stranden. Det er et godt strandstykke med god udsigt fra klitterne. Sener to jeg ind til Søndervig for at mødes med en af den jeg spiller Division med. Han har en isbod hvor han selv laver rigtig god is. Efter en hyggelig sluder men Ismanden samt is og kaffe tog jeg tilbage til campingpladsen.

Aftensmaden blev indtaget på Kommandobroen i Hvide Sande som blev anbefalet af Ismanden. Vi fik rigtig lækkert mad. Aften blev sluttet af med et glas rødvin i forteltet.

Dagens vejr var ret blæsende og en smule regn.

Torsdag d. 10-08

I dag tog Jan og jeg på tur til Danmarks Flymuseum som ligger i Stauning, det to ca. 35 min at køre der til. Det er et udmærket museum, med en del gamle flyvemaskiner og en enkelt F16.

Efter besøget tog vi til Whisky smagning hos Stauning Whisky som er en af de bedste i verden til at lave whisky der er destilleret på byg. Vi smagt 3 forskellige som efter min mening smagte rigtig godt. De var alle tre hvidt forskellige i smagen.

På vejen tilbage til campingpladsen kørte vi forbi Hvide Sande og at handle ind til aftensmadet. Vi havned hos en fiskehandler hvor vi købte nogle forskellige røgvare til aftensmaden. Aftensmaden blev indtaget samme med øl og snaps.

Dagen vejr var delvis skyet og ingen regn.

Fredag d. 11-08

Gik en tur op til Lyngvig Fyr der blev bygget i 1906 efter at et norsk skib forliste i 1903 hvor 24 søfolk miste livet. Det koster 50 kr. at komme op i tårnet. Der er en storslåede udsigt fra tårnet hvor man foruden udsigten langs vestkysten også kan se Ringkøbing fjord og hele campingpladsen.

Til tårnet høre også en lille café og et lille museum som fortæller om nogle af en skibsforlis der har være i området.

Resten af dagen gik med at slappe af og pakke forteltet sammen.